Friday, September 26, 2008

可以回家了


用了几天来整理自己的情绪,到今天才可以专心的写这篇文章。
上个星期我才写说我在这里工作刚满一年了
想不到前几天就接到电话 说我可以回去怡保了
当时心情是复杂的
因为一直以为我可以走的机会渺茫
想不到当我以为我会继续留在这里留多一年的时候
竟然有了这样的安排

可以回去当然是开心
不过紧紧跟着的就是一份不舍的心情
发觉习惯是一件很恐怖的东西
当你习惯了一切,你就会很想维持现状, 不想去改变
但是当你开始明白时间不可能停留 生活还是得要继续下去
你就知道下一步要怎么走了

还有一个月的时间 让我好好准备自己
转入一个新的环境 重新适应 决定要过得更充实
我说我可以 就是可以


p/s: 要万分的感谢 Ling和 xD, 一直很耐心地把耳朵都借给我,在我有需要的时候给我安慰与鼓励,我会珍惜的~

10 comments:

  1. Congrat's you on what you had been given. Hope that's a new life for you.Sure you miss gerik a lot,and the people over there.:P

    ReplyDelete
  2. hey ... congrats ya?
    now that we can FINALLY taste your cookies easier. dont run away.

    ReplyDelete
  3. yeah~~ Congrats... so happy to get the news la... hehe.. we can b colleagues liao... muz work together to FIGHT for U41 rightS!!! CheErs....

    ReplyDelete
  4. Congrats! Of course I envy you can go home :'(

    ReplyDelete
  5. SuWei: Ya, I'm grateful also, for what I've been given so far. I think I will be missing Gerik lo, had been here for one year already...

    James: Haha, don't worry, I won't run away, but be patient ya...

    ChiewAng: Yeah, we will become colleagues soon in November, hope I can cope well with the work over there...

    Eileen: Thanks ya, I thought you are enjoying your life in Penang also? Hehe...

    ReplyDelete
  6. 我來報到囉^^耳朵借給你算啥,我連心都在傾聽ㄟ,難過妳難過,開心妳開心的,更何況我們是好姊妹,這是一定要的啦~不過以後我們不能天天聊天ㄟ*~*

    ReplyDelete
  7. seems like we face a similar situation .. let God bless us with the courage & determination to go through this period .. jiayou!!

    ~ Leen ~

    ReplyDelete
  8. 能把耳朵借给好朋友其实是一件幸福的事,如果你也想得到同样的幸福的话,那么也把你的耳朵准备好随时借给我吧!!!

    ReplyDelete
  9. Ling: 你是我的好姐妹果然没错啦,真的不能天天聊天了,不过你也是时候想想你自己是否也要改变了。。。

    Leen: Gambateh, everything happens for a reason, good luck to you ya!

    xD: 我的耳朵也借了给你啦,还好这段日子有你在,听我在发牢骚,你也要加油了,想好就决定吧!

    ReplyDelete