Thursday, February 16, 2012

平凡相依の烤焗小鸡腿 Grilled Chicken Drumsticks


平凡相依, 是我近来很爱的一首歌, 是丁当的一首新歌。 一开始听, 就觉得歌词超有共鸣的。 我们不曾最美丽, 也不曾奢望奇迹, 不要太美丽, 要的只是平凡相依, 相信没有太多人会反对吧。 有时一个简单的举动, 真心的一句话, 都会让人留下感动。 平凡快乐的日子, 只要懂得珍惜, 其实也是让人感受到温暖与安定的。

这次分享的, 也是没有万人倾心的外表, 只有平凡的外貌的菜肴。 这道鸡腿, 虽然只是用了最基本的腌料和最简单的方式烹煮出来, 但是吃完后, 却有满满的满足感,




烤焗小鸡腿 (取自CR 简易食谱
  • 小鸡腿 6只
醃料:
  • 生抽 2Tbsp
  • 白米酒 1Tbsp
  • 薑汁 1Tbsp
  • 蜜糖 1Tbsp
  1. 先把小雞腿洗凈抹乾水份,除了蜜糖以外,把所有醃料拌勻,醃至少30分鐘。越久越入味。
  2. 在燒熱的易潔鑊上,下少許油,把小雞腿的表面煎到有點微黃。兜起放入瓦製的焗盤中,把醃雞腿的汁料也一起倒進去。放入預熱至200度C的焗爐中,焗約40至50分鐘。焗時,要經常留意雞腿的情況,並淋上汁液和轉面。
  3. 當焗雞腿至8成熟,可以淋上或掃上蜜糖,顏色和味道就更好。用牙簽或針穿過雞腿,見沒有紅色血水,只有清澈的水流出,表示雞腿已焗熟透。上檯趁熱供食。
Grilled Chicken Drumsticks (adapted from Christine's Recipe)
  • 6 chicken drumsticks
Marinade:
  • 2 tablespoons light soy sauce
  • 1 tablespoon rice wine (cooking wine)
  • 1 tablespoon ginger juice (pressed from grated fresh ginger root)
  • 1 tablespoon honey
  • chopped parsley (to garnish, optional)
  1. Rinse the chicken drumsticks well, then dry with paper towels. Mix the drumsticks with marinade except the honey, in a bowl. Leave for 30 minutes, turning frequently to coat with the marinade.
  2. Preheat oven to 200C.
  3. Heat 2 tablespoons of cooking oil in a wok (or a pan) over medium heat until hot. Fry the marinated drumsticks until golden, about 5 minutes. Remove from the heat and drain on paper towels.
  4. Place the drumsticks with the marinade in a ceramic tray (oven proof). Put in the preheated oven and bake for 40 to 50 minutes. When baking, keep an eye on them, coat each drumstick with the sauce, turn the drumsticks if needed to keep them moist.
  5. When the drumsticks are 80% done, brush them with honey evenly. The drumsticks will turn brown. Use a needle or a toothpick to test them. If clear liquid runs out, the chicken is cooked through.Garnish with parsley if desired. Serve hot.
 ** 我没有买到有机的鸡腿, 所以只是用普通的鸡腿, 味道也很好。 而且我把挤姜汁剩下的姜渣一起放进去烘烤, 也加了一些香蒜和大葱块, 增添风味。


这样的菜肴很家常便饭吧, 相信大家都有尝试过。 简单的鸡腿, 配上烤焗出来的酱汁, 真的很下饭。 有时候幸福就是很简单, 可以填满肚子, 好好的享受, 又是美好的一天了。

28 comments:

  1. simple and yummy! ya, what type of camera you use now? thinking to ask you long time ago ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sonia, I'm now using Canon D60, actually it's my daddy one, I always curi to use, hehe.

      Delete
  2. 看到我流口水!Christine的手艺本来就很了得!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对呀, 她的家真的很多宝可以挖, 很多好料!

      Delete
  3. 其实人生活得越简单越快乐,当生活变得复杂化,快乐也就不那么容易获得了。
    我觉得简简单单的调味,更能吃到食物的原味,我喜欢这款即下饭又省事的家常菜。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 没错, 有时欲望太多, 反而失望更大, 所以没有事情是理所当然的, 要更懂得珍惜才是关键。 我们一起加油!

      Delete
  4. 鸡腿让你煮得这么油亮亮,可以吃到一只,不止满足,也会觉得幸福!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈, 我抹了很多蜜糖, 所以吃下去也是甜甜的!

      Delete
  5. Simple is the best ....min..

    这样的料理夫人最爱

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah! 举手赞同! 有时太复杂的东西我还是有点懒惰呢。

      Delete
  6. 昨天我再刚做了蜜汁烤鸡腿,我的两个孩子超爱,乖乖和我吃完那碗饭。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 那个我也很爱, 总觉得烤的都比较容易, 也来得比较健康。

      Delete
  7. 这我超爱哦!而且我很喜欢在搞party做烤鸡。。。很轻易就搞定了,呵呵。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对呀, 送进去烤箱就可以搞定了, 方便, 不用烦恼。

      Delete
  8. 鸡腿是我家孩子们的最爱,把食谱带回家了。。谢谢分享

    ReplyDelete
    Replies
    1. 虽然, 我已经是大人了, 哈哈, 但是还是喜欢鸡腿!

      Delete
  9. Replies
    1. 我也是喜欢烤, 不用洗那么多用具, 放进去就搞定了, 而且比较健康!

      Delete
  10. 有时平凡却是很美味。

    我较少吃鸡腿,通常都吃鸡胸肉。^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 鸡腿鸡胸我都爱吃, 反而鸡翅膀比较少吃。

      Delete
  11. Thanks for sharing yet another simple to put together, yet delicious meal!
    btw, just want to let you know I have something to share with you at my blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot for the award, so happy to receive it! I love those recipes you shared in your blog too :-)

      Delete
  12. simple and definitely delicious with a simple comapanion of just a bowl of rice :)

    ReplyDelete