Thursday, September 13, 2012

南乳烤鸡翅膀 Nam Yu Roast Chicken Wings


我想这次会不会是这么久以来最简短的一篇, 因为近来真的好累, 累得很多事情都不想做, 下班回来我只想倒头大睡。 或许这也暗示我是时候让自己休息了, 才有能力走更远的路。 所以这次分享的也是重复之作, 上次是鸡腿,现在换成鸡翅膀。 


南乳烤鸡翅膀
  • 鸡翅膀 6个 

  • 南乳 2块
  • 南乳汁 2tsp
  • 酱油 1tsp
  • 麻油 1tsp
  • 蜂蜜 1Tbsp
  1. 用汤匙把南乳块弄碎和其它混合一起。 
  2. 鸡翅膀清洗干净抹干后, 均匀的涂上料, 至少一个小时。 
  3. 把鸡翅膀用竹签插好, 放入预热200‘C的烤箱, 烤大概40分钟, 间中拿出来把鸡翅膀翻面。 
Nam Yu Roast Chicken Wings (adapted from The Fuss Free Chef)
  • Chicken Wings 6
For marinate
  • Nam Yu 2 pieces
  • Nam Yu liquid 2tsp
  • Light soy sauce 1tsp
  • Sesame oil 1 tsp
  • Honey 1Tbsp
  1. Mash up the nam yu with the liquid and mix with the other ingredients for marinate.
  2. Clean and pat dry the chicken wings, and coat well with the marinates, marinate for at least 1 hour.
  3. Roast the chicken wings in preheated oven at 200‘C for 40 minutes, flip the chicken wings in between to roast both sides evenly.  
 

这次鸡翅膀我有隔夜, 所以感觉比上次的更入味。 而且我觉得要烤得表皮香脆, 真的要用烤架才行. 一开始我还打算把鸡翅膀拿去炸的, 比较好吃, 但是想到油炸的过程, 我又开始懒散了, 还好烤的也不错, 至少比上不足, 比下有余, 我很容易满足的。 这一篇算我休假的最后一篇了, 两个星期后再见了 :-)

19 comments:

  1. Min...I love roast chicken wings marinated with nam yu too ...finger licking good eh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, Elin, this roast chicken wing is easy and yummy, will always be my menu for weekends!

      Delete
  2. Replies
    1. 哈哈, 等我回来噢。。。再跟你分享!

      Delete
  3. Min~~
    这是夜市超特好卖的美食!!=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 是噢, 外面的我也每次看到流口水, 所以自己也来动手尝试做, 原来不难的。

      Delete
  4. 哇。。好吃好吃。。。
    改天有机会一定试。。
    用烤箱。。厨房不用油油哦。。

    好好的休息丫。。
    等你玩了回来再上料理。。^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我也喜欢用烤箱, 方便清理, 而且比较健康呢。

      Delete
  5. 鸡翅膀,ngam我咯。看了很想吃~
    怎么办好呢?

    ReplyDelete
  6. You have the best chicken recipes around the blogosphere! I love chicken wings, will try this flavouring next time, tks! Have a good two weeks break!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I love to cook chicken dishes over the weekends, will try other chicken recipes next time.

      Delete
  7. 我bookmark了! 觉得累就休息,不然很容易burnout. Take care!

    ReplyDelete
  8. 今天做了你分享的南乳烤鸡翅膀,
    真的很好吃,感谢Min分享好食谱。。

    ReplyDelete
  9. i always like coming to your blog for chicken related recipes because they all look so delicious! especially the peri peri one and now this!

    ReplyDelete
  10. 中秋节快乐~

    希望你休假充电过后,心情开朗~

    ReplyDelete