Thursday, November 15, 2012

日式照烧鸡球 Teriyaki Chicken Meat Balls


这个星期对许多上班族来说应该是很快乐的一周吧, 因为有两天的公假, 所以每工作一天就可以休息一天, 真的很难得。 所以有时会在想, 如果每次都是这样的工作性质有多好, 但是都是在想, 空想而已。

这个照烧鸡球, 是我在Jessie那里搬回来的, 看她一番的介绍, 我也要试一试。 跟她一样, 我也是用罐装的照烧酱, 之前买下来的还没有用完。 等下次用完后, 可以学Sonia这样, 自己弄, 好像没有很难。


 
日式照烧鸡球 (取自Jessie-Cooking Moments and Nasi Lemak Lover)
  • 鸡肉 (绞碎)400g
  • 洋葱切碎 1个
  • 葱 1棵
  • 蛋白 1个
  • 油 1-1.5Tbsp
  • 照烧酱 3Tbsp
  • 水 1.5Tbsp
腌料:
  • 酱油 1Tbsp
  • 粟粉 1Tbsp
  • 麻油 1tsp
  • 姜粉 1/2tsp
  • 蒜粉 1/2tsp
  • 盐 1/4tsp
  • 胡椒粉 少许
  1. 把鸡肉和洋葱碎, 葱,蛋白, 和全部腌料混合拌匀。 放入冰箱冷藏1个小时。
  2. 把鸡肉搓圆。
  3. 锅内热油, 放入鸡肉球, 煎至两面金黄色。
  4. 把照烧酱和水混合, 倒入鸡球上头, 煮至酱汁开始浓稠即可。
Teriyaki Chicken Meat Balls (adapted from Jessie-Cooking Moments and Nasi Lemak Lover)
  • 400g Chicken Mince
  • 1 Medium Size Brown Onion, chopped
  • 1 Stalk Spring Onion, chopped
  • 1 Egg White
  • 1-1.5tbsp Cooking Oil
  • 3tbsp Teriyaki Sauce
  • 1.5tbsp Water
Seasoning Ingredients
  • 1 tbsp Light Soy Sauce
  • 1 tbsp Corn Starch
  • 1 tsp Sesame Oil
  • 1/2 tsp Ground Ginger(Powder)
  • 1/2 tsp Garlic Powder
  • 1/4 tsp Salt
  • Dash of Ground White Pepper
1. Place chicken mince, onion, spring onion, egg white & all the seasoning ingredients in a bowl. Stir to mix well.  Cover with cling wrap & refrigerate for an hour.
2. Shape the meat into small balls.
3. Heat up a saucepan with cooking oil over medium heat. Place meat balls in the saucepan & panfry for few minutes on each side or until golden brown.
4. Add the teriyaki sauce & water. Stir, so the sauce will cover all the meat balls. Cook until the sauce has slightly reduced. Dish up. Sprinkle with some rice seasoning before serve. 
 
 
因为家里没有姜粉和蒜粉, 所以我只是磨了一些姜削进去, 有不同的风味。 没有想过鸡肉拿来做肉圆也可以那么美味, 家人都超级喜欢。 这个食谱我在一个星期就做了两次, 因为它的味道真的有点让人回味。 第二次的时候我把照烧酱的份量减少许, 因为我买的照烧酱有点咸, 所以我加了少许的糖, 味道更好。 而且我也有加入萝卜粒, 增添色泽和口感。 推荐这个给大家配饭或者配意大利面也很适合。 

18 comments:

  1. min 你家是咸meat balls 我家出甜meatballs。。。呵呵。。要交换咯

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好好! 你家的meatball很特别噢, 我要试。。。

      Delete
  2. yes, next time try to make your own Teriyaki sauce, it will taste even better. Enjoy with simple pasta also yummy hor..By the way Thanks for your mentioned.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I need to get sake and mirin from supermarket first, I think they are commonly used in Japanese cuisine.

      Delete
  3. Min, 妳真的快手快腳哦,在短短的幾天已做了兩次!拿它來配意粉一定很好吃!我這裡買的teriyaki sauce是甜的,所以也可以和妳交換一下!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈, 因为妹妹喜欢, 我又想不到有什么特别的可以煮, 所以就选这个了。 下次自己做sauce看看, 就没有那么咸了。

      Delete
  4. 哇哈哈,学妹,你还真的很爱吃鸡肉啊:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 因为我只吃鸡肉和鱼肉啊, 选择有限。。。

      Delete
  5. Min~~
    感觉很好很好吃哦!!!
    比起购买外头名品牌的meatball。。。
    这可是爱心健康无添加版呢!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 是噢, 自己做的至少没有外头的太重调味料, 吃得比较安心!

      Delete
  6. 这日式照烧鸡球看起来很好吃叻!我家少爷们肯定喜欢,不过也要等我恢复元气才可以做煮饭婆。。哈哈哈!
    谢谢你的食谱分享~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angie, 你就先收好, 等恢复元气再做吧, 推荐你噢!

      Delete
  7. 你和Jessie做的meatballs看来都很美味,我一定要试试看。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann, 现在才发觉meatball不会太难, 而且很下饭或者配面, 所以做了好几次。

      Delete
  8. 好好吃哦。。。 我喜欢意大利面,和你的meatball配在一起,棒极了。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈, 要试哦, 那个意大利面我大概用香蒜炒一下就可以上桌了。

      Delete
  9. Hi Min, last night I did your Vietnamese Chicken Chop recipe was a hit at home. Tonight I did Teriyaki Chicken Balls, followed the homemake Teriyaki sauce from Just One Cookbook, can't believe it that the recipe is so easy. 2 Thumbs Up from my girls!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jocelyn, so happy to hear that! I also love the teriyaki meat balls recipe, will cook once in a while for my family.

      Delete