Tuesday, July 29, 2014

百香果冰淇淋 Passion Fruit Ice Cream


百香果我一直以来都很喜欢, 但是在这里不容易找。 因此那天我在超级市场看到的时候, 我就忍不住一定要把它们买下了。 喜欢百香果独特的香味, 根据网上的资料, 它之所以会被成为百香果是因为它可散发出香蕉、菠萝、柠檬、草莓、番桃、石榴等多种水果的浓郁香味。 所以我买了回来, 把一部份当果汁喝, 另一部份就拿来做冰淇淋了。 



百香果冰淇淋
  • 鲜奶油 300ml
  • 牛奶 200ml
  • 香草精 1tsp
  • 细糖 150g
  • 蛋黄 6个
  • 百香果果肉 大概8个 200ml 
  1. 取一个锅, 把鲜奶油, 牛奶和一半的糖用小火煮至旁边起泡泡, 但是不要滚。 离火, 加入香草精。
  2. 把蛋黄放入一个大碗中, 加入剩余的一半糖, 搅打至颜色变浅和浓稠。 加入百香果肉。 
  3. 把小部份(1)的奶糊, 加入蛋黄糊中, 中途不断的搅拌, 然后把这些全部倒回锅中。
  4. 开小火, 不停的用木棒搅拌, 直到浓稠。 
  5. 然后放入放入冰箱冷冻过夜。 
Passion Fruit Ice Cream
Source: Citrus and Candy
  • 300ml pure cream (35% fat content)
  • 200ml milk
  • 1 tsp vanilla extract
  • 150g caster sugar
  • 6 large egg yolks
  • 200ml fresh passionfruit pulp, seeds and all (from approx. 8 passionfruits)
  1. Add the cream, milk and half the sugar to a pan over low heat. Heat until bubbles appear on the sides but just make sure you don’t boil it. Remove from heat then stir in the vanilla extract.
  2. In a large bowl, whisk the egg yolks and the remaining half of the sugar until pale and thickened. Stir through the passionfruit pulp.
  3. While continuously whisking, add the a little of the hot cream mixture into the egg yolks to temper. Pour this mixture back into the saucepan with the rest of the cream.
  4. Cook over the lowest heat while stirring continuously with a wooden spoon making sure to scrape the bottom. Cook until the custard is thick enough to coat the back of the spoon. When you run your finger through it, it should leave a clear line. On a thermometer it should be 77-80°C.
  5. Do not be tempted to turn up the heat and do not boil otherwise it’ll curdle.
  6. Pour into a bowl or container and chill it overnight or for at least 6 hours. Churn in your ice cream machine according to its instructions then freeze before serving.
 
 
众多冰淇淋口味中, 这个是我最爱的其中一个。 因为它带些酸酸甜甜, 很开胃, 吃多了也不会腻。 这次我做的是连种子也放进去, 比较有口感, 但是如果你不喜欢的话, 也可以过筛, 取出种子。 每次我做的冰淇淋都没有用雪糕机, 而且这次也没有中途拿出来搅拌, 但是口感还是很滑。 大热天有百香果冰淇淋, 真的很舒服!

11 comments:

  1. 哇~百香果口味的。。喜欢!!
    百香果夜市或巴刹有在卖~超市卖好贵。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对啊, 我不常见到, 所以见到就立刻买下了。

      Delete
  2. Every spoonfuls is full of passion fruit fragrance, yum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaya, they remained very fragrance with the seeds.

      Delete
  3. 我的百香果刚刚做成果酱,后悔死了。。
    为什么我昨天没有要偷懒呢。。。要是偷懒了就能做冰淇淋了。。。。呜呜呜呜~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哇, 果酱也应该很不错的, 一定很香!

      Delete
  4. Replies
    1. 来来来, 尝试了告诉我有没有喜欢!

      Delete
  5. 煮浓稠后需要放凉才放进冰箱吗?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 要的, 放凉后才放入冰箱冷冻。

      Delete
    2. 我想问一个关于弄蛋糕的问题,为什么我照着食谱的时间和温度但是蛋糕烘了限定的时间表面还是白白的,我继续再烘多10分钟左右,表面的颜色有了却有点硬。是温度问题还是时间问题呢?

      Delete