Monday, May 4, 2015

Breakfast Crispy Waffle 早餐格子松饼


格子松饼机买了一段日子, 但是这次才是第二次使用而已。 因为第一次尝试的时候, 感觉成品不是很理想, 自己很不满意, 所以就把那架机雪藏起来了。 直到这几天连假, 才有心思再拿它出来尝试。 这次的成品自己很喜欢, 我觉得是食谱的关系, 终于找到适合自己口味的了, 真的很满意。



早餐格子松饼
3人份
  • 鸡蛋 1粒 (蛋黄和蛋白分开)
  • 面粉 125g
  • 发粉 2tsp
  • 牛奶 205ml
  • 植物油 60ml
  • 糖 1.5tsp
  • 盐 少许
  • 肉桂粉 1/2tsp
  1. 先预热松饼机。
  2. 把蛋黄打散, 加入面粉, 牛奶, 植物油, 发粉, 盐和肉桂粉, 搅拌均匀。
  3. 稍微打发蛋白至起泡, 加入蛋黄糊中拌匀。
  4. 松饼机先抹上一层奶油, 再倒入面糊。 熟透金黄色后即可取出。 
Breakfast Crispy Waffle
Source: All Recipes
-3 servings
  • 1 egg (separate the white and egg yolk)
  • 125g all-purpose flour
  • 2tsp baking powder
  • 205ml milk
  • 60ml vegetable oil
  • 1.5tsp sugar
  • A pinch of salt
  • 1/2tsp cinnamon powder
  1. Preheat waffle iron. Beat egg yolk in large bowl with hand beater until fluffy. Beat in flour, milk, vegetable oil, sugar, baking powder, salt and cinnamon powder, just until smooth.
  2. Lightly beat the egg white till light and fluffy, then add into the step (1) mixture. 
  3. Spray preheated waffle iron with non-stick cooking spray. Pour mix onto hot waffle iron. Cook until golden brown. Serve hot.
 
这个格子松饼外皮香脆, 里头柔软, 完全合我的胃口。妹妹喜欢淋上蜂蜜享用, 而我就比较喜欢抹上奶油和花生酱。 这样的早餐, 配上一杯热咖啡, 真的是幸福满满!

6 comments:

  1. 美丽的呐
    我的松饼机还在冷宫里

    ReplyDelete
  2. 我今天也第一次弄了松饼,不过不够脆,借你的食谱咯,谢谢~

    ReplyDelete
  3. 我之前也是做了松饼,但是太脆了,里头又很扎实,不是我想要的外头脆,里头软的口感。。
    正好看到了你的食后感,跟我要的一样!
    相信很快我就会再试了。。
    呵呵。。
    谢谢哦!

    ReplyDelete
  4. Tks min for the recipe!Do you mind sharing the brand name of your waffle maker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late reply, the brand I am using is Takada.

      Delete