Google add

Monday, August 30, 2010

口感很优的蓝莓优格马芬 Berry and Yogurt Muffins


学会了自己在家做优格, 真的方便很多, 方法很简单, 而且味道不必外面的差。 所以因为有了优格, 就让我想做马芬了, 因为用优格做的马芬真的比较湿润, 口感好很多。



 
买了一盒蓝莓, 很喜欢它酸酸甜甜的味道。  


用了Pook 的食谱, 做法如一般马芬般简单, 再加了我那天刚买的蓝莓, 真的为马芬加分不少。 


 
加了优格, 里面的结构果然不一样, 不会那么干了。 





食谱 (改编自DailyDelicious)
  • 低筋面粉 150g
  • 即溶麦片 20g
  • 发粉 1 1/2 tsp
  • 盐 少许
  • 细糖 110过(我减到80g)
  • 蛋 2粒
  • 优格 110g
  • 植物油 60ml
  • 蓝莓 120g
  1. 面粉和发粉过筛, 加入麦片, 盐和细糖混合均匀。
  2. 蛋, 优格和植物油混合一起, 加入 (1)的干材料, 再加入蓝莓, 轻轻搅拌均匀。
  3. 面糊放入烤杯, 放进预热200'C的烤箱, 烘大概20-25分钟。
*我用保留一些蓝莓放在面糊上头,才拿去烘。 


 
就是因为上面加了一些蓝莓, 所以有如火山般有 ‘爆酱’的效果。 



 
喜欢这一款马芬, 口感不会油腻,  比较健康。 



 
我喜欢马芬的外观, 因为可以发到高高, 圆嘟嘟的样子, 很可爱。 


23 comments:

  1. 美美..赏心悦目^^

    美牙

    ReplyDelete
  2. 我也来吃一块。试过yogurt做的muffin,会比一般的muffin 湿润。 ^^
    好美的蓝莓,但我不舍得买来吃。 ^^

    ReplyDelete
  3. I think you have a typing error.
    11kg of yogurt, gosh!!!

    I love the look of your muffins, moist and soft.

    ReplyDelete
  4. The cupcake liner matches the muffin, so pretty.

    ReplyDelete
  5. 美牙: 谢谢, 试试看吧。

    mayyee: 我们这里的蓝莓都是进口, 所以都不便宜, 我都是久久买一次而已。

    Wendy: Thanks for pointing it out, typo error, hehe, I corrected it already :)

    Anccoo: I like this cupcake liner also, I should buy more of this kind :)

    ReplyDelete
  6. clap! clap! Well done!
    I love blueberry. Love ur muffin so much.

    ReplyDelete
  7. 优格+蓝梅两样都是我的最爱耶!!食谱我把它带走了(⊙o⊙)哦!!

    ReplyDelete
  8. wah..sze min..u really makes my saliva droobling, i love blueberry so muccchhhhh, but unfortunately my sis don't like muffin coz vry dry, thus i seldom bake..since adding yogurt makes it moist, this will be on my list=)can use yogurt tat readily sell in market?

    ReplyDelete
  9. wow... your blueberry muffin is overloaded with blueberries! Yummy and soo tempting to bite into the juicy berries. :P

    ReplyDelete
  10. 你的muffin美得让我直流口水。

    什么时候分享自制yogurt?我想有点像自己尝试做。

    ReplyDelete
  11. 很美哦,蓝莓把原本外表平凡的MUFFIN都装点得很漂亮呢:)

    ReplyDelete
  12. Jane: Thanks ya! I love the purplish colour of the blueberries, I will bake more often if I manage to get cheaper blueberries here.

    幸福丫丫角落: Give me five 啦, 这两个也是我的最爱。

    Joo: Try those with yogurt as one of the ingredients, definitely will yield a moist muffin. Sure, you can use the commercial yogurt sold outside.

    Aimei: Haha, I think I loaded it with too many blueberries till a bit over-loaded, but you can really get the blueberries in every bites.

    Angel: 优格我做过两次了, 效果都不错, 自己好喜欢, 只是还没有拍到美美的照片, 所以还没有放上来, 但是给我一些时间, 我会跟大家分享的。

    鲸鱼蓝蓝蓝: 觉得紫色的蓝莓为平凡的马芬加分不少哦。

    ReplyDelete
  13. 美!!我喜欢你照的相~
    蓝莓满分配上那斑点的纸杯,太衬了!
    满分好好吃~ 我也要一个!

    ReplyDelete
  14. 对!!照到好美好美。。。
    Min拍照技术一流。。。
    好佩服。。
    当然蛋糕也很美。。
    口水流了。。。》。。《

    ReplyDelete
  15. 这个蛋糕太诱人了~~兰莓兰莓我爱你~~对咯放了优格马芬就变得不一样的口感了~~
    这蛋糕我喜欢叻~~

    ReplyDelete
  16. ahhhhhhhhh i wanna try this, so tempting la,please bring some for me when u come to kl, hahaha

    ReplyDelete
  17. Pink Lady: 来吃吧! 这套纸杯我很喜欢, 感觉会弄得更高贵的感觉。

    ~董夫人~: 谢谢你的赞赏, 这个你可以试试看, 马芬的做法不难噢.

    Jess: Bake this and I believe you will love it :)

    苏联妈妈: 放优格真的相差很多噢, 所以我喜欢, 而且蓝莓也是我的最爱。

    Mindy: So you want to try this? Hehe, no problem, will bring some for you in our next outing.

    ReplyDelete
  18. Min, your muffins look very moist & soft,just the kind of muffins i like! It matches well with the liners too. Very pretty!

    ReplyDelete
  19. thanks sze min, hahaha. Angeline also wanna try hoho. thanks thanks. ^^ :P

    ReplyDelete
  20. Jessie: Thanks! I love muffins with yogurt, will give a better texture and flavour.

    Mindy: Haha, no problem, muffins for both of you this coming trip.

    紫绵羊的心与情: 蓝莓很可爱哦, 你也试试看吧。

    ReplyDelete
  21. 即溶麦片是那种三合一泡的麦片吗

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...